در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

عالم دینی یا اندیشمند اجتماعی

علی رضا اسلامی | يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۱۶ ب.ظ


یکی از عادات بد ما این است که همه چیز را باهم قاطی می کنیم. مثلا از یک هنرپیشه خوش سیما انتظار تز سیاسی و راهنمایی در انتخابات را داریم و یا یک فوتبالیست را با یک کنشگر و تئوریسین اجتماعی اشتباه می گیریم.  یک روز دکتر حسابی را تا حد یک قدیس و راهنمای زندگی بالا می بریم و روز دیگر دکتر سمیعی را مراد  خویش قرار می دهیم. بدون این که توجه کنیم اولی یک نابغه فیزیک و دومی تنها یک متخصص درجه یک و بی بدیل مغز و اعصاب است و در سایر رشته ها تخصصی ندارد.
در طول تاریخمان هم همین گونه بوده ایم. ابوعلی سینا و ابوریحان ها را  که دانشمندان بزرگی بوده اند خالی از هرگونه خطا دیده و همه اندیشه شان را ستوده ایم. شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی را که بیشتر اندیشمندانی اجتماعی و طاغیانی بر تکلف های ناشی از شهوات انسانی بوده اند علمای دین تصور نموده و

  • علی رضا اسلامی

من خوابیده ام ؛ نه صدای گریدرهایتان بیدارم می کند نه انفجار ها و خرد شدن استخوانهای شاهوار.حتی جیرینگ جیرینگ سکه هایتان که جابجا می کنید چون لالایی, خواب مرا عمیقتر خواهد کرد.

شاید جمله معترضه بالا جان کلامی باشد که مسئولان شهرستان شاهرود و استان سمنان در رابطه با معدن بوکسیت می خواهند بگویند ولی نمی توانند.
تخریب زیست گاه حیات وحش منطقه از خرس و پلنگ گرفته تا کل و بز یک طرف و نابودی بزرگترین منبع تغذیه سفره زیر زمینی آب   دشت شاهرود و بسطام یک طرف.
خرد کردن تخلخل های آهکی کوهپایه های شاهوار که برای میلیون ها سال آب را در خود ذخیره کرده اند به همراه تخریب پوشش گیاهی سطح که نقش تزریق آب به آن ها را بر عهده داشته است؛ آنچنان غیر قابل جبران است که با میلیارد میلیارد تومان پول قابل معامله نیست.
اما بدترین اتفاقی که حول و حوش معدن بوکسیت تاش افتاده است تلاش در جهت اعمال حاکمیت زر و زور در فضای شهرستان شاهرود است. اگر نهاد های اطلاعاتی شهرستان و استان زودتر وارد این موضوع می شدند و از رئیس وقت اداره منابع طبیعی علل موافقتش را برای واگذاری 50 هکتار زمین دارای پوشش گیاهی جهت کشیدن یک جاده غیر ضروری و جایگزین می پرسیدند و اگر

  • علی رضا اسلامی