در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

یادداشتی پیرامون شایعه انتقال اداره کل راه و ترابری از شاهرود به سمنان

علی رضا اسلامی | چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲ ق.ظ


بحران سازی کنترل شده؛ روشی برای موج سواری بر احساسات توده ها
یادداشتی پیرامون شایعه انتقال اداره کل راه و ترابری از شاهرود به سمنان
علی رضا اسلامی _ روزنامه نگار 97.2.25
سابقه تاریخی نه چندان نزدیک:
اواخر تابستان سال 95 بود که یکی از اعضای سابق شورای شهر شاهرود که از قضا نقش پررنگی در ناکامی شورا و شهرداری سابق داشت در یک جلسه مطبوعاتی با لحنی متاثرانه خبر از طرح آزادراه  حرم تا حرم و عبور آن از سی کیلومتری شاهرود داد.  استاد از خبرنگاران خواست که به جای موارد جزئی!!! کمک کنند تا این اتفاق نیفتد که «در صورت گذر این اتوبان از سی کیلومتری شاهرود ؛ شهر ما به قصبه ای تبدیل خواهد شد.» پیامد این سخنرانی شورانگیز شش ماه فکر و ذکر شاهرودی ها درگیر موضوعی شد که حتی تکذیب وزیر و امضای دکتر شفیعی معاون امور راه ها در تضمین کذب بودن آن نتوانست آرامش را برقرار نماید.
سوال اینجاست که چرا آن مسئول محترم این سنگ را در چاه انداخت. مطالبه گری دلسوزانه و یا ساختن جو احساسی برای  موج سواری و بهره گیری در انتخابات آغاز سال 96 و پرت کردن حواس ها از عملکرد سوال بر انگیز مجموعه اش؟
طی یکی دو هفته اخیر و به ناگهان, بدون ذکر  نام هیچ منبعی؛ شایعه ای دهان به دهان در شهر پیچیدکه طی روزهای آتی اداره کل راه و ترابری پس از 70 سال از شاهرود به سمنان منتقل خواهد شد.  کسانی که رفتارهای گذشته برخی مسئولین که نمونه اش را در بالا ذکر کردم را می شناسند  بی درنگ خبر از موجسازی جدیدی دادند که یکی از آقایان قصد سوار شدن به آن را دارد. اما چه کسی؟
یافتن پاسخ این سوال صبر زیادی لازم نداشت. امروز یکی از دوستان عزیز من که همواره در فضای مجازی دغدغه مند امورات شهرستان را پیگیری می کند؛ طی تماسی با گلایه گفت که چرا در این موضوع سکوت کرده ای. دلایلم را به او گفتم   و سابقه تاریخی که در این گونه ماجراها وجود دارد بیان کردم. از دعوای حیدری نعمتی نماینده سابقمان در مجلس با نماینده اسبق سمنان در آستانه انتخابات سال 90 تا ماجرایی که  در بالا ذکر آن رفت.  دوست عزیز من گفت به فرض که این حدس درست باشد اما اگر اندک رگه ای از واقعیت وجود داشته باشد ما باید عکس العمل نشان دهیم.  حرفش منطقی بود از او خواستم پیشنهادش را بگوید. گفت روز چهارشنبه در دفتر نماینده محترم شهرستان جمع شویم و از او بخواهیم که پیگیری نماید. با  شنیدن این پیشنهاد درکسری از ثانیه پازل ناجور ذهنی ام جور شد

  • علی رضا اسلامی

کرکس های سیاسی به دنبال مصادره اعتراضات مسالمت آمیز فرزندان ایران

علی رضا اسلامی | شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۲۶ ب.ظ



⭕️کرکس های سیاسی به دنبال مصادره اعتراضات مسالمت آمیز فرزندان ایران
🔴مقصر کیست؟ جوانان بی تجربه یا مسئولین و رسانه های محافظه کاری که از مردم فاصله گرفته اند؟
🔴یادداشتی پیرامون تجمع مردم شاهرود در دفاع از شاهوار
🖋علی رضا اسلامی
✅روز جمعه گذشته به همت تشکل های محیط زیستی و همراهی اقشار  مختلف مردم شهرستان شاهرود و  پس از تلاش فشرده چندین ماهه  و بی ثمر در رساندن پیام اعتراض مردم به مسئولین سیاسی شهرستان و استان در رابطه با تخلفات زیست محیطی معدن بوکسیت تاش  تجمعی  در دامنه  "شاهوار" بلندترین قله البرز شرقی شکل گرفت.
✅تجمع "نجات شاهوار" در زیر رگبار بهاری نشانه هایی از بلوغ سیاسی و رشد یافتگی امنیتی جامعه و نظام را به رخ کسانی کشید که از چند روز قبل با صرف هزینه های میلیونی و ایجاد فضای رعب و وحشت  سعی در امنیتی کردن موضوع داشتند. از تهدیداتی مثل "امکان انفجار انبار مهمات معدن" تا "امکان حمله  عده ای اجیر شده به تجمع".
✅تجمع  "نجات شاهوار" بدون  تردید سند افتخاری

  • علی رضا اسلامی

یادداشتی پیرامون شوی تبلیغاتی روز کارگر در مجموعه معادن طزره

علی رضا اسلامی | پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۳۴ ق.ظ

🔘بسته راهِ نفسم بغض و دلم شعله‌ور است
 چون یتیمی که به او فحش پدر داده کسی
🔘یادداشتی پیرامون شوی تبلیغاتی روز کارگر در مجموعه معادن طزره

⭕️این شعر تلخ از مهدی اخوان ثالث را صبح سه شنبه محمد رضا به همراه چند عکس و یادداشتی در حد یک پاراگراف برایم فرستاد.
من و او سه سال در یک نیمکت در تنها مدرسه نمونه دولتی شهر همکلاسی بودیم. محمد رضا عاشق ادبیات بود و استعداد و علاقه اش

  • علی رضا اسلامی