در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

سیگار کشیدن مسئول جایگاه در پمپ بنزین

علی رضا اسلامی | پنجشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۴۴ ق.ظ

سیگار کشیدن مسئول جایگاه در پمپ بنزین
داستان معاونی که پیش از این که یک رجل سیاسی و امنیتی باشد، آدمِ ساده و "خجسته" ایست.
نویسنده: علی رضا اسلامی

دقیقا شش ماه قبل در همین روزها شهر شاهرود روزهای پر التهابی را پشت سر می گذاشت. شورای شهر شاهرود  تصمیم گرفته بود با شهردار این شهر قطع همکاری نماید. متارکه ای که با توجه به محبوبیت شهردار شاهرود در بین مردم، عوارض اجتماعی زیادی را به شاهرود تحمیل کرد. در روزهایی که کشور به واسطه شیوع کرونا در آستانه تعطیلی قرار گرفته  و هر گونه تجمعی به شدت محدود شده بود، عده ای در شاهرود با یک بازی احساسی، تلاش می کردند تجمعاتی در حمایت از شهردار "برکنار شده" به راه بیندازند. این تجمعات به همراه پس لرزه های انتخابات اسفند ماه و وحشت از دیو ناشناخته کرونا، بحران امنیتی  پیچیده ای را در شاهرود پیش آورده بودند که گویا پس از گذشت شش ماه نمی خواهد دست از سر مردم شهرمان بردارد.

کرونا که همچنان می تازد و قربانی می گیرد. سهم خواهی های انتخاباتی نیز گویا پایانی ندارد و قرار نیست  غنیمت جویان به این زودی ها دست از سر شاهرود بردارند. زخم ماجرای شورا و شهردار سابق شاهرود نیز که در حال التیام بود، به یکباره با سخنان نابجا و  نسنجیده معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان دهان گشود. اگر به این سه مورد ویژه بحران ساز فوق، بیکاری فزاینده، تورم افسار گسیخته و تنگناهای معیشتی مردم شاهرود را هم اضافه کنیم، نقشه بسیار دقیقی از اوضاع و احوال روانی مردم این شهر به دست خواهیم آورد.
بر کسی پوشیده نیست که جلوگیری از ایجاد تنش، وظیفه اول و آخر هر مسئول سیاسی و یا امنیتی در اوضاع فعلی کشور است. اما مروری ساده در اخبار یکی دو روز گذشته استان سمنان نشان می دهد که اینجا  در بر روی پاشنه ای دیگر می گردد.
اخیرا مصاحبه ای از آقای خجسته پور، مسئول اول سیاسی و امنیتی استان سمنان منتشر شده است که او در آن تلویحا تلاش می کند شهردار سابق شاهرود و هوادارانش را به ادامه مسیرشان برای نشستن مجددش بر کرسی شهرداری شاهرود تشویق نماید. سخنانی نابجا که از قضا در حیطه وظایف او نیز نیست  و به جز سست کردن پایه های اجرایی در شهرداری شاهرود ثمره دیگری ندارد.
بررسی دلایل سخنان خجسته پور را باید در دو فرض زیر مدنظر قرار داد
1- جناح سیاسی که جناب معاون به آن تعلق فکری دارد، به علت ضعف مفرط دولت در تحقق شعارهایش، انتخابات ریاست جمهوری  آینده را از دست رفته می داند و تلاش می کند برای بقای خود روی انتخابات شوراها تمرکز نماید. تصرف کرسی های شورا های شهر و انتصاب شهردارانِ جناحی، به این طیف اجازه ی ادامه حیات و شانس مطرح نمودن کاندیداهای خود برای انتخابات مجلس آینده را خواهد داد. این استراتژی که گویا از سوی رئیس دفتر رئیس جمهور مدیریت می شود، یکی از دلایل ورود نابهنگام و هیجانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان به بحث شهردار سابق شاهرود است. تصور برداشتن سهمی از سبد رای حامیان او در انتخابات پیش روی شورای شهر شاهرود، این روزها خیلی ها را به تکاپو انداخته است و جناب معاون نیز گویا در این زمین بازی می کند.
2- فرض دوم به "خجسته" بودن جناب معاون بر می گردد. او که در کمتر از 8 سال، به واسطه فعالیت در ستاد انتخاباتی روحانی در لرستان، از معلمی به معاونت سیاسی و امنیتی استانداری رسیده است؛ هنوز آنقدر تجربه ندارد که وظیفه اصلی اش را بشناسد. گویا او نه حیطه وظایف قانونی اش را می داند و نه امکانات جایگاهش را. جناب خجسته پور باید بداند که این شیوه سخن راندن غیر مسئولانه از سوی معاونت سیاسی، مانند سیگار کشیدن مسئول پمپ بنزین در جایگاه  سوخت گیری است. این حد از "سادگی" در بیان مسائل از مدیری در جایگاه معاونت سیاسی و امنیتی بعید و عجیب است. معاونت ذکر شده در واقع باید ضربه گیر، نقطه ثقل و پشتیبان سیستم اجرایی یک استانداری باشد نه این که خود به عامل تنش تبدیل شود.
به هر حال؛ هر کدام از دو فرض فوق صحیح باشد، فرقی ندارد. شرایط امروز شهرستان شاهرود   حکم می کند که جناب خجسته پور چندین و چند باربه معنای عمیق  ضرب المثل زیر که هم وطنان عزیز لرستانی مان به خوبی با آن "آشنا" هستند تفکر مجدد نماید.
" اتو پیل وونی ی بیلی بزه و پست خویت "

 

 



 

  • علی رضا اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی