در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

هیولای آدم خواری به نام " مجلس"

علی رضا اسلامی | سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵ ب.ظ

 

"اِبرام چرخی" درونت  را بکش

یا هیولای آدم  خواری به نام " مجلس"


نویسنده: علی رضا اسلامی


🔰داستان تخیلی


🔅من و "ابرام" در یک روستا بزرگ شدیم. پدر من زمین زراعتی کوچکی داشت و دستش همیشه خالی بود. پدر ابرام هم از کارگران مهاجری بود که از یکی از شهرهای جنوب شرق کشور به روستای ما در شمال آمده بود تا با کارگری بر سر زمین های کشاورزی شکم زن و بچه اش را سیر کند. 


🔅علاوه بر وضعیت اقتصادی نامناسب در دوره کودکی ، من و "ابرام" اشتراکات دیگری هم داشتیم. هر دوی ما در خانه تلویزیون نداشتیم و  همین محدودیت باعث شده بود بیست و چهار ساعته مثل بزرگترها رادیو گوش کنیم. رادیو ما دو تا را همه چیز دان کرده بود و از همه بچه های همسنمان بیشتر می فهمیدیم. با هم بحث های سیاسی می کردیم و نظریه ها می دادیم. 


🔅"ابرام" یک گاری داشت که صبح های زود با آن از کارخانه یخ برای مغازه ها یخ می آورد و با سن کمش؛  در آمدی برای خودش و خانواده اش به دست می آورد، به همین علت بین بچه ها به ابرام چرخی معروف شده بود. سرتان را درد نمی آورم. ما بزرگ شدیم و هر دو به تربیت معلم رفتیم و بعد از آن در آموزش و پرورش مشغول به کار شدیم. اما همان روحیات قدیم و مباحثات در ما باقی مانده بود. البته با اندکی تغییرات. "ابرام" ریشش را خط می گرفت و دکمه یقه می بست و شروع به تمرین کرده بود تا بتواند برخی کلمات را حلقی تر تلفظ کند. از مطالعه دست کشیده بود و بیشتر در گیر موضوعات سیاسی شهرمان شده بود. اما ارتباطمان همچنان برقرار بود و چه سر کار چه بعد از آن دائما با هم بودیم و حرف های سیاسیمان تمامی نداشت، تا جایی که یک روز اعلام کرد می خواهد در انتخابات مجلس شرکت کند. "ابرام چرخی" کاندیدای انتخابات شد و به لطف همشهریان مهاجرش که دیگر در شهر ما اقلیتی بزرگ بودند

  • علی رضا اسلامی

نامه سرگشاده یک خبرنگار شاهرودی به ریاست محترم جمهور

علی رضا اسلامی | يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹ ب.ظ

نامه سرگشاده یک خبرنگار شاهرودی به ریاست محترم جمهور 

در آستانه سفر ایشان به استان سمنان

نویسنده عباسعلی حسین پور

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم و محبوب جمهور اسلامی ایران

با عرض سلام، ادب و احترام

16مهرماه امسال بود که رییس دفتر حضرتعالی یک نشست هم اندیشی با مدیران و سردبیران ارشد رسانه‌های داخلی داشته و در این جلسه با اشاره به نقش آفرینی رسانه‌ها در شرایط گوناگون و تاثیرگذاری آنها بر آحاد مختلف جامعه، بر ضرورت هم‌فکری، تعامل و هم اندیشی مسئولان با صاحبنظران، فرهیختگان و متخصصان رسانه‌ای در راستای حل مشکلات و تقویت امید و نشاط در کشور، الزام پاسخگویی دولت و مسئولان در راستای تنویر افکار عمومی جامعه در مسائل و شرایط مختلف، توجه به مسائل و مشکلات صنفی رسانه‌ها، تبیین استراتژی برای اطلاع رسانی دولت، مقابله با فساد و ضرورت تدوین پیوست رسانه‌ای برای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی جلسه مبسوطی داشتند.

جناب آقای دکتر روحانی؛ ایکاش دستورالعمل و بخشنامه‌ای هم برای تاکید بر پایبندی مدیران میانی و اجرایی به قول‌ها و فرمایشات مدیران عالیرتبه دولت صادر می‌فرمودید تا ما خبرنگاران اینگونه در برزخ "دم خروس و قسم حضرت عباس"  شما عزیزان سرگردان نمانیم.

هم استانی گرامی؛ جهت استحضار حضرتعالی عرض می‌کنم که چهاردهم تیرماه امسال همزمان با "روز قلم" مراسم تودیع و معارفه فرمانداران شهرستان شاهرود برگزار گردید و سه روز بعد یعنی هفدهم تیرماه بنده به عنوان یک خبرنگار و نماینده افکار عمومی در گروه تلگرامی با عنوان "خبرنگاران شاهرود" که 37 عضو دارد و تعدادی از خبرنگاران زبده و روسای روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان  به همراه  رییس محترم روابط عمومی فرمانداری ویژه شاهرود در آن عضویت دارند، چند سوال از فرماندار جدید شهرمان مطرح کردم.

قبل از هر چیز لطفا متن این سوالات را با دقت مطالعه بفرمایید. بنده در این متن نوشته‌ام " الان هرچه بگوییم ، می‌گویند ما شاهرودی‌ها بد بدرقه هستیم. ولی ایکاش یکی در فرمانداری شاهرود پیدا می‌شد و می‌گفت و شفاف سازی می‌کرد که ماجرای بدهی فرمانداری شاهرود به خشکشویی.... بابت البسه خانواده کیست؟ کاش یکی می‌گفت بدهی فرمانداری شاهرود به رستوران هفت خوان  بابت چیست؟ کاش یکی بود می‌گفت اون عزیزی که در شرکت سیمان شاهرود مشغول بکار شده و در مهمانسرای اداره برق سکونت گزیده فامیل درجه دو کیست؟ کاش یکی بود روشن می‌کرد که 4 خودروی فرمانداری شاهرود 

  • علی رضا اسلامی

جلد دوم گلستان سعدی منتشر شد؛ داستان جنگل بوزینگان

علی رضا اسلامی | شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹ ب.ظ


 گویند در ازمنه قدیم در سرزمینی دور  پادشاه میمون ها برای سرکشی به جنگلی وارد شد. اما هیچ میمونی برای خوش آمد گویی اش نیامد. میمون ها که فکر می کردند پادشاه برایشان کاری نکرده است قهر کرده بودند و بر بالای درختان موز بنشسته بودند و موز  می خوردند و به پیش باز شاه نیامدند.

پادشاه سری تکان داد و جنگل را ترک کرد. از فردای آن روز خدمت گزاران پادشاه هر روز سبد های  پر از موز و نارگیل و آناناس را به جنگل می آوردند و زیر درختان می گذاشتند. موزهای بزرگ و خوش طعم  با نارگیل های درشت سهم "کاپیان" شده بود و آن ها خوشحال از درختان پایین می آمدند و  می خوردند. آن قدر طعم موزهای اهدایی متفاوت بود که دیگر کسی رغبتی برای بالای درخت رفتن و چیدن موزهای جنگلی را نداشت. پیشکاران شاه شب ها که میمون ها در خواب بودند روی خود را می پوشاندند و خود دست به کار چیدن موزها  می شدند.  فردای همان روز به جای آن موز درجه یک را به جنگل می آوردند و در زیر درختان می گذاشتند.سال ها به همین منوال گذشت و بوزینگان بالای درخت رفتن را فراموش کردند و به فرزندان نیز نیاموختند.

پیشکاران که این عجز را دیدند هر روز غذای کمتری به جنگل می آوردند و میمون ها به سختی افتادند. نماینده خویش به در گاه شاه فرستادند تا  شفاعت کند. ملک بخندید و او را گرامی داشت و سبدی موز بدو داد و به جنگل روانه کرد با این پیام که برو و مژدگانی ده که شاه شاهان چند روز دیگر در بامدادی فرخنده برای سرکشی به رعایا به شهرتان خواهد آمد.

نماینده کاپیان شاد شد و فرخنده به جنگل آمد و 

  • علی رضا اسلامی

ویترینی زیبا؛ مغازه ای خالی

اداره حوزه انتخابیه به صورت یک کودکستان

حتما شما هم به مغازه هایی که ویترینی بسیار زیبا و دلفریب دارند برخورده اید. "دکان هایی" که وقتی وارد آن می شوید با قفسه هایی؛ عمدتا خالی مواجه می شوید. این مغازه ها مال کسبه ایست که با کمبود سرمایه مواجه هستند و تنها راه ادامه حیات  کسب و کار خود را در آراستن ویترین یافته اند.

او یک جنتلمن خوش پوش است. قدی بلند، سری بزرگ، ریشی که به صورت مرتب و مدلی ویژه با ماشین اصلاح می شود؛ صدای خشدار و "دالبی " در کنار پیشینه خانواده مذهبی، سیاسی و البته مرفه اش؛ در نگاه عده ای برای ارجحیت سید حسن حسینی شاهرودی به عنوان نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نسبت به دیگران کافیست. او ابایی از سوار شدن بر خودروهای لوکس خارجی ندارد و رفت و آمدش با ماشینی که حداقل قیمت آن این روزها سیصد، چهارصد میلیون است را به هیچ عنوان بد نمی داند،- زیرا خانواده اش از قدیم "بنز سوار" بوده اند-. اگر اوضاع کشور طور دیگری بود و اگر شهرستان شاهرود و میامی هم تا این حد محروم از توسعه نبودند و یا شاید ما در نظامی  که مدعی ارزش های والای "حکومت مستضعفین" است زندگی نمی کردیم؛ نماینده شاهرود با خصوصیاتی که از او ذکر کردم در کنار لبخند دلنشینش ایده آل ترین نماینده 

  • علی رضا اسلامی