در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

وقتی که یک مفسد به قلاب می افتد

علی رضا اسلامی | شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷، ۰۱:۲۱ ق.ظ

🔆وقتی که یک مفسد به قلاب می افتد


نویسنده: علیرضا اسلامی


🔰همه چیز حکایت از یک کار اطلاعاتی قوی دارد. یک نماینده مجلس به دیدار یک مقام بلند مرتبه اقتصادی می رود، ولی بر خلاف رویه معمول هیچ فرش قرمزی برای او پهن نمی شود که بماند حتی اجازه ورود خودرو اش به پارکینگ را هم نمی دهند. او آشفته  از این  بی احترامی تلاش می کند با آن مقام بلند پایه  تماس بگیرد، تلاشی که عدم توفیق در آن او را عصبانی تر می کند. کارمندی خونسرد با علم به این که او کیست  از حداقل همکاری پرهیز می کند و این جاست که بالاخره ماهی به قلاب نوک می زند. نماینده مجلس که از کوره در رفته است شروع به فحاشی می کند و کارمند مورد نظر با همان خونسردی  او را معرفی می نماید. 


🔅تمام صحنه های فوق در قالب یک ویدئوی جنجال بر انگیز فیلم برداری می شود و در آخر این ویدئو برای اکشن تر شدنش یک آقایی با "کاپشن مشکی" شکار را تیپپا کش می کند و از در سازمان به بیرون پرت می کند.

صید که گیج شده است  شروع به کش و قوس دادن به بدنش می کند و همین باعث می شود هر چه بیشتر قلاب در کامش گیر کند. سوژه، ویدئویی منتشر می کند و پس از روخوانی از متنی که در اندک زمانی تبدیل به دست آویزی مضحک برای اهالی فضای مجازی می شود با پیش کشیدن مذهب و قومیتش تلاشی مذبوحانه در جهت خلق هاله ای امنیتی به دور خود می نماید. اقدامی که صیاد با زیرکی پیش بینی آن را کرده بود. کارمندی که طرف دوم ماجرا بود بر حسب اتفاق!!! خود از عزیزان هموطن اهل سنت بود و این پیش بینی به موقع، ترفند نماینده مورد نظر را به سرعت بی اثر می کند. تلاش در جهت به آشوب کشاندن فضای قومیتی استان سیستان و بلوچستان و تحریک مذهبی اقلیت های ایران نیز به دامنه اتهامات او افزوده می شود. اتهاماتی که دیر یا زود او را به پای میز محاکمه خواهد کشاند.


🔅سلسله اشتباهات "شکار" همچنان ادامه دارد؛ او عنوان می کند برای پیگیری امور موکلین خود در حوزه انتخابیه که از قضا جزء محرومترین هموطنانمان هستند؛ به دیدن رئیس گمرک رفته است اما بلافاصله تصاویر او در جلوی سازمان با خودرو لگزوز به همراه یکی از بزرگترین وارد کنندگان خودرو منتشر می شود و او را گرفتارتر می کند. اما گویا اشتباهات او تمامی ندارد. نماینده مذکور در جلسه غیر علنی فروتنانه می گوید اگر وزیر استیضاح نشود و رئیس گمرک و آن کارمند خاطی!!! اخراج نشوند استعفا می دهد و به سنگر دانشگاه بر میگردد، هنوز این کلامش هم منعقد نشده بود که تقلبی بودن مدرک تحصیلی اش رو می شود. حمایت ده ها نفر از نمایندگان مجلس از او در جلسه غیر علنی و نطق رئیس مجلس در مورد برخورد با انتشار دهنده فایل ویدئویی و نه نماینده ای که دیگر هیچ تفاوتی با یک مجرم ندارد، ماجرا را وارد فاز دیگری می کند.


🔅تلاش ستودنی تیمی که این ماجرا را برای ریشه کن کردن رویه ای فساد بر انگیزی که  در حوالی نمایندگان مجلس شکل گرفته است، کار گردانی کرده بود دلیل واضحی برای عدم وجود فساد سیستماتیک درون نظام است. همین تلاشِ امیدبخش، زنگ خطری جدی برای تیم های مفسدی است که با نفوذ در لایه های مدیریتی کشور دلال بازی را نوعی "حق مسلم" برای خود قلمداد می کنند و مصونیتی غیر قابل بحث برای خود متصورند.


پ.ن


🔰گرچه نگارنده می داند تیم حامی نماینده مذکور بیکار نخواهد نشست و با قربانی کردن او مترصد انتقام خواهد بود، اما  از صمیم قلب به این امر هم معتقد است که دیگر " این تو بمیری از آن تو بمیری ها" نخواهد بود.




  • علی رضا اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی