در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

استاندار سمنان؛ نامزد دریافت جایزه پولیتزر شد

علی رضا اسلامی | چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۴۲ ب.ظ

محمد حسین عابدی

روزنامه نگار

استانداری سمنان نامزد جایزه پولیتزر شد
پولیتزر معتبرترین جایزه حوزه ادبیات و خبر است که هرسال به بهترین‌های جهان اهدا می‌شود اما سناریوی نرخ بیکاری استانداری سمنان امسال قطعاً نامزد این جایزه است.
نام جوزف پولیتزر امروز بر مهم‌ترین جایزه ادبی و خبری سال جهان قرار دارد فردی که اگر زنده بود امسال خودش هم اذعان می‌کرد که بهترین ساختار نمایشی سال2018 به استانداری سمنان با پروژه‌ای به نام نرخ بیکاری خواهد رسید اما حیف که اجل به وی مهلت نداد تا شاهد این پی اس باشد.
در حالی همه نویسندگان جهان سالانه برای به دست آوردن پولیتزر سر و دست می‌شکنند که گویی استانداری سمنان با کمترین زحمت، فاصله خوبی از رقبا گرفته است نمایش‌نامه‌ای که از با ورود خباز در استان آغاز و درحالی‌که همه فکر می‌کردن چاووشی استاندار جدید سمنان، از ادامه آن سرباز خواهد زد، در اوج شگفتی تداوم آن در سال97 نیز عملیاتی شد تا نامزدی سرسخت برای پولیتزر 2018 این بار از ایران سربلند کند.
پولیتزر دو بار به فارسی‌زبان‌ها رسیده یک‌بار سهم ایران و یک‌بار سهم افغانستان اما آیا این بار هم نمایش‌نامه نرخ بیکاری استانداری جایزه را خواهد گرفت؟
شگفت‌زده می‌شوید اگر آغاز شلیکی نمایش‌نامه بیکاری را برایتان بخوانم ... نرخ بیکاری در استان سمنان کمی بیش از هفت درصد است! درحالی‌که نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس از آمار 20 تا 24 درصدی بیکاری به‌خصوص در بین تحصیل‌کردگان شاهرود و میامی می‌دهد.
استانداری سمنان اما پرده پایانی نمایش‌نامه خود را با یک بازیگر جدید آغاز کرد هوشمندی چاووشی و متصدیان با دعوت نمایندگان استان در مجلس از وزیر کار باهم درآمیخت تا پایان تراژدی نرخ بیکاری در استان به‌یک‌باره به شکلی گروتسک( نمایشی تلخ اما طنزگونه) تغییر کند آن‌هم جشن و سرور برای پائین ترین نرخ بیکاری در کشور! اما این نمایش‌نامه تا چه اندازه باورپذیر است؟
با همه این مسائل امیدوارم خوانندگان حق بدهند که نمایش‌نامه علمی، تخیلی نرخ بیکاری در استان سمنان که در صحنه آخر ربیعی را نیز به عنوان بازیگر در خود می بیند لایق جایزه پولیتزر باشد جایزه ای که افتخار دریافتش فقط بر عهده چاووشی و البته وزیر کشور است.
#دستپخت_وزیر_کشور
#بیکاری_شرق_استان

محمد حسین عابدی

  • علی رضا اسلامی

نظرات  (۱)

:ِ)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی