در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

کرکس های سیاسی به دنبال مصادره اعتراضات مسالمت آمیز فرزندان ایران

علی رضا اسلامی | شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۲۶ ب.ظ



⭕️کرکس های سیاسی به دنبال مصادره اعتراضات مسالمت آمیز فرزندان ایران
🔴مقصر کیست؟ جوانان بی تجربه یا مسئولین و رسانه های محافظه کاری که از مردم فاصله گرفته اند؟
🔴یادداشتی پیرامون تجمع مردم شاهرود در دفاع از شاهوار
🖋علی رضا اسلامی
✅روز جمعه گذشته به همت تشکل های محیط زیستی و همراهی اقشار  مختلف مردم شهرستان شاهرود و  پس از تلاش فشرده چندین ماهه  و بی ثمر در رساندن پیام اعتراض مردم به مسئولین سیاسی شهرستان و استان در رابطه با تخلفات زیست محیطی معدن بوکسیت تاش  تجمعی  در دامنه  "شاهوار" بلندترین قله البرز شرقی شکل گرفت.
✅تجمع "نجات شاهوار" در زیر رگبار بهاری نشانه هایی از بلوغ سیاسی و رشد یافتگی امنیتی جامعه و نظام را به رخ کسانی کشید که از چند روز قبل با صرف هزینه های میلیونی و ایجاد فضای رعب و وحشت  سعی در امنیتی کردن موضوع داشتند. از تهدیداتی مثل "امکان انفجار انبار مهمات معدن" تا "امکان حمله  عده ای اجیر شده به تجمع".
✅تجمع  "نجات شاهوار" بدون  تردید سند افتخاری در پرونده مسئولان امنیتی شاهرود است. سعه صدر و از خود دانستن مردم امری است که تمام دوستانی که این عزیزان را می شناسند به آن معترف هستند. اما بی تحرکی رسانه ای و انفعال و منفعت طلبی مسئولین سیاسی شهرستان باعث شده است که فضایی  برای سوءاستفاده برخی  "کرکس"های سیاسی به وجود آید.
✅نمونه این سوءاستفاده ها ویدئوی کوتاهی است که در آن صدای دختری جوان گزارشی آماتوری  را برای یکی از شبکه های ماهواره ای معاند می خواند. قصد ورود به این موضوع که اساسا ارسال اخبار و گزارش هایی از درون خانه به غریبه ها درست یا غلط است را ندارم. سوال اصلی من این است که چرا باید جوانی به ظاهر دغدغه مند این تصور در ذهنش شکل بگیرد  برای شنیده شدن اعتراضش باید به سراغ بیگانه برود؟
✅مسئولین شهرستان شاهرود در چند ماه گذشته چه رفتاری نشان داده اند  که یک عامل خارجی با اغراض سیاسی, خود را  به سفره مطالبه گری مردمسالارانه ما  دعوت نموده است؟مطالبه گری و تجمعی که در سایه مراقبت های نامحسوس مراجع امنیتی بدون کمترین حاشیه ای برگزار شد.
✅دوستانی که تجمعات سیاسی در کشورهای دیگر را رصد می کنند خوب می دانند که تجمع دیروز نشانه های بارزی از رشد یافتگی یک دولت_ ملت را به رخ می کشید که به یکدیگر اعتماد متقابل دارند.
✅ اماچگونه است  مراسمی که با تلاوت آیات قرآن و سرود ملی آغاز شده و همه اقشار جامعه از کارمندان دولت تا بازاریان و دانشجویان و فعالین مدنی در آن شرکت داشته اند و عده کثیری از شرکت کنندگان در آن پس از مراسم به نماز جمعه شاهرود رفته و در راهپیمایی ضد امپریالیستی بعد از آن شرکت نموده اند, نباید در اخبار صدا و سیمای استان سمنان پوشش داده شود؟ این فضا سازی توسط رسانه ملی  و به کام رسانه های معاند تا به کجا باید ادامه پیدا کند؟
✅آیا زمان آن نرسیده که  از فرماندار محترم شاهرود و نماینده گرامی این شهرستان بپرسیم که چرا در این مواقع در کنار مردم نیستید و عرصه را برای عرض اندام  اغیار باز می گذارید.
تا این فاصله بین مردم و مسئولین وجود دارد  و تا هنگامی که رسانه ملی ما توسط عده ای غیر متخصص با فکر های فسیل شده اداره می شود, نوجوانان و جوانان ما گول شکلات های  "آنوری ها"  را خواهند خورد و سخن خودی را به دیگری خواهند گفت.
 ✅✅رسانه مردم خود باشیم تا به سراغ دیگران نروند.
@XORSHIDNG

نظرات  (۱)

چرت گفتیا.زنیکه اومده آمار منطقه رو داده به اجانب بعد میگی چرا اعتماد نمی کنیم بهش؟ چون اگه سواد داشته باشیم،میدونیم اینکار یعنی جاسوسی.من اونوری نیستم اما شما هم خیلی اینوری هستی
پاسخ:
باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی