در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

تازیانه سکوت

علی رضا اسلامی | دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۵۴ ب.ظ


🔴متاسفانه مطلع شدیم در ادامه تحدید فضای رسانه ای  و نقد اجتماعی در شاهرود و به منظور بستن دهان ها و شکستن قلم های معترض به بی قانونی ها و بی توجهی های مکرر معدن بوکسیت کارخانه آلومینای جاجرم شخصی به نام غ.ش  به وکالت از شرکت آلومینای جاجرم شکایتی در دادگستری شاهرود از سه تن از فعالین رسانه ای و سیاسی و محیط زیستی شاهرودی که اخیرا با نوشتن و نشر پستی به دفن شدن درختان اورس در حین فعالیت معدنی اعتراض کرده بودند؛  مطرح نموده است.
⭕️نکته جالب اینجاست که بحث تخلفات زیست محیطی معدن بوکسیت  به صورت گسترده در مطبوعات محلی و سایت های خبری در طی سال گذشته انعکاس داشته است  ولی این که چرا تنها از این سه نفر شکایت شده است به وجه اشتراکی این عزیزان ارتباط دارد.
جناب آقای دکتر ولیان فعال و کنشگر خوشنام محیط زیست، مهندس اسلام پناه فعال سیاسی  و نویسنده  اجتماعی و احسان رضایی فعال رسانه ای یک وجه اشتراک دارند و آن انتقاد های گاه و بیگاهشان از یکی از مدیران اهل خراسان شمالی شاهرود است.

 ⭕️علل و دلایل سکوت مسئولین محترم در کجا نهفته است. چرا هیچ کسی انگیزه ای برای برخورد با این جو سرکوب ندارد؟ چگونه است که جوانی جاجرمی در شهرستان شاهرود با استفاده از مصونیت هایی که همان مقام اهل خراسان شمالی برای او قائل شده با زشت ترین ادبیات ممکن فرزندان این شهر را آماج حمله قرار می دهد و هیچ کس متعرض او نمی شود ولی اگر فعالین سیاسی و رسانه ای شناسنامه دار شاهرودی به تخلفات شرکت مزبور اعتراض می کنند باید کارشان به کلانتری و دادگاه کشیده شود.
⭕️منابع خدادادی برای استخراج است و وعده خداوند به انسان استفاده از آن است و در نگاه من فرقی بین جاجرم و شاهرود نیست اما این ناسپاسی و نمکدان شکنی دیگر چیست؟
⭕️جناب آقای حسینی شاهرودی از شما سوال می کنم. دقیقا کجا ایستاده اید؟؟؟ شما قرار بود وکیل ما باشید و یا من در این مورد اشتباه کرده ام؟
 ⭕️در پایان از جناب آقای رجبی دادستان محترم شاهرود تقاضامندم  بر اساس گستره اختیاری که قانون به ایشان تفویض نموده است  ضمن حمایت از دلسوزان این آب و خاک؛ راسا برای برخورد با تخلفات  شکل گرفته در معدن بوکسیت و مسئولینی که نان شهرستان شاهرود را می خورند ولی خدماتشان برای جای دیگر است اقدام نمایند. مسئولینی که با شکایت فوق عملا ضرب المثل نمک خوری و نمکدان شکنی را در ذهن  ها متبادر ساخته اند.

  • علی رضا اسلامی

نظرات  (۱)

ما مردم شاهرود به حمایت از اقای دکتر ولیان که الحق و الانصاف زحمات زیادی برای حفظ محیط زیست شهرستان و استان انجام داده و نمونه بارزش باغ اورس هست و مهندس اسلام پناه که جانانه در همه صحنه ها حضور داشتند و همچنین آقای رضایی که همیشه اخبار را منعکس میکنند اعلام میکنیم و جای افراد رانت خور در این شهرستان نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی