در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

به علت طولانی شدن مطلب آن را در چند قسمت منتشر خواهیم کرد. در پارت اول بیشتر به حوادث انتخابات سال 94 و علل انتخاب سید حسن حسینی شاهرودی به عنوان نماینده شاهرود می پردازیم و در قسمت بعدی که فردا انتشار خواهد یافت به نقد عملکردشان خواهیم پرداخت.

دوستانی که بنده را می شناسند به علاقه من به آقای حسینی و نقش من در انتخابات گذشته واقفند. اما در این مطلب پیش رو نهایت تلاش خود را نموده ام تا بتوانم در قامت یک منتقد منصف فارغ از این محبت و برخی اختلاف سلیقه ها دو سال اخیر را بررسی نمایم. امیدوارم که روسفید باشم.


نگاهی کوتاه به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شاهرود و  سبب شناسی عملکرد  و نقد و تحلیل بیست ماه نمایندگی سید حسن حسینی شاهرودی

قسمت اول

 🔴وقایع سیاسی اسفند ماه هزار و سیصد و نود و چهار آن قدر از ما دور نیستند که تبدیل به خاطره شده باشد. روزها و شب هایی که همگان در انتظار مولودی بودند که قرار بود از فردای هفتمین روز اسفند ماه نقشی نو در سپهر سیاسی شاهرود بیندازد. سپهری که 22 سال عرصه اوج گرفتن سیاست مدارانی مانند دکتر کاظم جلالی و مهندس علی اصغر احمدی بود. در این مجال قصد نقد عملکرد برادرانی که نامشان را ذکر کردم ندارم. اما بدون شک چیزی که آن روز ها مردم را واداشته بود بسیار پرشور تر از گذشته به مشارکت در انتخابات بپردازند میل جنون آمیز به تغییر رویه ها بود. مطول شدن دوره زمامداری جلالی اورا به سنبلی از وضعیت موجود تبدیل ساخته بود و تقریبا همه کاندیداها با نگاهی نقادانه به او و عملکردش وارد صحنه شده بودند. برخی پر خروش و برخی سیاست مدارانه تر. 
🔴برخی دنبال شهردار رفته بودند و عده ای دنبال سردار. یک عده ائتلافی سنتی تشکیل دادند و به دنبال اجماع بودند و عده ای را «تکلیف»  به صحنه کشانده بود. شهردار رد صلاحیت شد و سردار قربانی توپخانه خودش شد. توپخانه ای که برای بمباران مواضع جلالی آماده شده بود در نبود او برای اثبات دلایل وجودی خودش  بی هدف شلیک می کرد و تنها قربانی سردار خوش نام  جبهه ها بود. متاسفانه این توپخانه رها شده هنوز هم در حال شلیک کردن است و در قالب یک کانال تلگرامی به خاطر برخی منافع شخصی گردانندگانش مشغول بمباران منافع شاهرود و حیثیت نامزد انتخاباتی مذکور است.
اصلاح طلبان که با ترس از رد صلاحیت احتمالی گزینه قابلی برای عرضه نداشتند با «قلب شیر» آغاز کردند ولی به ناگهان «دور در جا زدند» و خوش قلب را رها کرده و چند روز مانده به انتخابات به اردوگاه صادقی کوچ نمودند.
🔴دیگر کاندیداها هم دست خالی نبودند. یکی با جیب پر پول و دیگری به پشتوانه کار زیربنایی و چندین ساله اش، به صحنه آمده بود. برخی هم فقط به خاطر این که اسم شاهرود در شناسنامه شان به عنوان شهر محل تولد درج شده بود فیلشان یاد هندوستان کرده و به هوس تکیه دادن به کرسی های سبز بهارستان راهی شهرستان شده بودند.
⭕️⭕️اما انتخاب شاهرود چه کسی بود؟ چرا در آن قیل و قال مردم تصمیم گرفتند به کسی رای بدهند که علیرغم قد بلندش هیچ گاه صدایش بلند نمی شد. سرمایه این مرد چه بود که توانست آرایی دو برابر نفر دوم  کسب نماید و بدون حرف و حدیث راهی بهارستان شود؟
🔴شاید تا پیش از انتخابات گذشته به جز عده ای محدود  از فعالین سیاسی و اداری کسی نام سید حسن حسینی شاهرودی را نشنیده بود. سید حسن علیرغم نام خانوادگی معروفش که حاصل سلوک خانوادگی و خدمات بی بدیل برادر فقیدش سید حسین بود؛ همیشه از حواشی به دور بوده است. نخستین دلیلی که باید در علل اقبال شاهرودی ها به او برشمرد همین نام خوش خانوادگی و خاطرات نوستالژیک سید حسین برای مردم شاهرود است.  نام مرحوم سید حسین حسینی شاهرودی به خاطر مبارزاتش برای احقاق حقوق شهرستان در برابر شهر مرکز استان تا مرحله یک قدیس وشهید  در خاطره جمعی شاهرود ثبت شده است. دومین داشته او ادب بی مانند و وقار شخصی اش بود که قد بلند و سیمای منحصر به فردش آن را چشمگیر تر می نماید. در کنار این عوامل فردی، اجماع شکل گرفته در کنارش که دلیل اصلی ورود او به عرصه انتخابات بود نیز نقش بسیار پررنگی در موفقیتش در انتخابات بازی کرد. اضافه شدن شهردار اسبق شاهرود که خودش نیز یکی از کاندیداهای ابتدایی انتخابات بود و نتوانسته بود مراحل تایید صلاحیت نظارتی را پشت سر بگذارد در بهترین زمان ممکن به تیم او شوک قابل توجهی به انتخابات وارد کرد و رای خوبی را به سبد او اضافه نمود.
🔴عواملی که از آن ها نام بردم می توانند به عنوان مهمترین دلایل اقبال مردمی به سید حسن حسینی شاهرودی باشند. اما سید حسن حسینی شاهرودی خصوصیات اخلاقی دیگری هم دارد که بسیار پسندیده است. آرامش فطری؛ سلامت اقتصادی؛ اعتبار بالا در میان مدیران ارشد کشور به واسطه همین عوامل ذکر شده در کنار اخلاق گرای و استقلال رایش و اشراف بر روی موضوعات گوناگون به واسطه سابقه شغلی اش مواردی هستند که منتقدین منصف او هم به آن ها اذعان دارند.
⭕️⭕️اما سوال اینجاست که چرا علیرغم این همه محاسن؛ در همچنان بر روی همان پاشنه ای می چرخد که در گذشته می چرخید؟

ادامه دارد...


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی