در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

فروش مصوبه سفر رهبری در سکوت

علی رضا اسلامی | سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۰۳:۲۸ ب.ظ

 

 


حجت الاسلام علی شکری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشست مطبوعاتی تیرماه سال 94 خود که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده بود به صراحت اعلام کرد: پروژه مجتمع فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود،90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای بهره برداری در انتظار یک میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیر ساخت‌هایی مانند برق، گاز و ... است،

با پیگیری‌های متعدد در سال‌های 82 و 83، زمین این مجتمع واقع در انتهای بلوار ابن سینای شاهرود، توسط مسکن و شهرسازی استان، به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شد، اعتبارات این بنا در فاز «بی»، در پی سفر مقام معظم رهبری به استان، مصوب و در نهایت با آغاز سال 86، کلنگ احداث آن توسط کاظم جلالی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به زمین خورد. تاکنون پنج میلیارد و 200 میلیون تومان صرف فاز دوم «بی» این پروژه شده است، این میزان اعتبار از محل سفر با برکت مقام عظمای ولایت به صورت 100 درصد تخصیص و تامین شده است. همچنین این پروژه در بخش ساختمان با 90 درصد، آسانسور با 45 درصد، تاسیسات با 75 درصد و آمفی تئاتر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، پس از دو سال تاخیر همچنان به بهره برداری نرسیده است.

با گذشت یک سال و نیم از این مصاحبه به جای افتتاح و بهره برداری از این پروژه فرهنگی شاهد واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم، آن هم به بهانه‌های مختلف مانند اصل44 قانون اساسی، مشارکت بخش خصوصی و...

اما واقعیت این است که فقط مدیریت بیش از 10 سال مدیرکل فعلی بر سازمان تبلیغات اسلامی استان باعث شده تا دیگر ابتکار عملی از او نبینیم، هرچند که ابتکار عمل‌های وی در زمان شروع فعالیتش نیز جای بحث دارد که از حوصله این نوشتار خارج است.

نکته حائز اهمیت در این بین سکوت مسئولان نظارتی استان و مسئولان عالیرتبه شهرستان در قبال این ظلم به مردم شاهرود است، چرا مردم باید تاوان بی تفاوتی برخی مدیران را بپردازند؟ چرا مسئولان ارشد شهرستان در قبال این ظلم سکوت کرده‌اند؟ مگر نه اینکه زمین این ساختمان در زمان مرحوم حسینی شاهرودی توسط مردم و در بهترین نقطه شهر تهیه شد آن هم برای ساخت مجتمعی که مجهز به بخش‌های مختلفی از جمله دارالقرآن، آمفی تئاتر، سالن جلسات، بخش اداری، تاسیسات اقامتی برای مبلغان اعزامی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و ... باشد تا ظرفیت مناسبی برای شهرستان شاهرود و شرق استان بوجود آید.

جناب آقای سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شریف شهرستان‌های شاهرود و میامی الان باید پاسخگو باشند که چرا اجازه تاراج یادگار اخوی مرحومشان را داده و از آن بدتر در قبال این ظلم به ولی نعمتانشان سکوت کرده‌اند و دم بر نمی‌آورند؟

جناب آقای حسینی شما فرموده بودید که اگر مدیران نتوانند هم پای مردم بدوند شما خواسته مردم برای تغییر آنها را تسریع خواهید کرد. حال در این مثال شما خود شاهد هستید که مدیریت قدیمی حاکم بر اداره کل تبلیغات اسلامی استان حال دویدن که ندارد، بلکه با فروش مصوبات سفر مقام معظم رهبری به فکر دوپینگ و رساندن خودش به مردم است اما آیا مردم فهیم ما که به شکرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی آگاهند؛ اجازه می دهند که مدیران کم توان با استفاده از بیت المال میزهای خود را نگه داشته و به گونه‌ای عمل کنند که گویا هیچ اتفاقی هم نیفتاده است؟

جناب آقای هاشمی معاون محترم استاندار و فرماندار شاهرود؛ شما که در سفر اخیر جناب آقای خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به شاهرود همه چیز دستگیرتان شد تا جایی که برنامه‌ریزان این سفر حتی نگذاشتند که نماینده عالی دولت در شهرستان با ایشان ملاقات کند!! درست است که سازمان تبلیغات زیرمجموعه دولت نیست ولی مردم هرآنچه که در آن اتفاق می افتد را عملکرد دولت به معنی نظام حاکمیتی بر این کشور قلمداد نموده و انتظار دارند که لااقل شما موضوعات را از طریق نماینده شهرستان که اتفاقا سال‌های زیادی از عمر مدیریتی خود را در سازمان تبلیغات کل کشور و به عنوان معاون مالی و اداری آقای خاموشی سپری کرده است، پیگیری بفرمایید و نگذارید که آسیب دیگری به تن زخم خورده شاهرود وارد شود.

سخنی با مردم: مرحوم حسینی اولین پیگیری کننده ساخت ساختمان نبش خیابان ابن سینای شاهرود بود؛ از آن زمان خیلی می‌گذرد، متاسفانه اجل به مرحوم حسینی اجازه پیگیری این پروژه را نداد وگرنه تا به حال این پروژه به اتمام رسیده بود، بگذریم که اگر پیگیری‌های شاهرودی‌های شاغل در سازمان تبلیغات کشور نبود، حتی در لیست مصوبات سفر مقام معظم رهبری نیز قرار نمی‌گرفت! به هر حال با عنایت حق تعالی و پیگیری‌‌های این عزیز شاهرودی اقدام شایسته‌ای محقق شد. در مصاحبه مطبوعاتی آقای شکری که در ابتدای همین مطلب به آن اشاره کردیم، می‌بینید که اعتبارات هم مصوب و هم تخصیص یافته است و از سال 94 تا بحال فقط لنگ یک میلیارد تومان است!

وقتی این عزیزان نتوانستند مسئله یک میلیارد را حل کنند، صورت مسئله را پاک کردند و با واگذاری به بخش خصوصی اجازه دادند که تکمیل 10 درصد پایانی این پروژه بزرگ در گرو خروج اعتبارات از سفره مردم و ورود آن به جیب پیمانکارصورت پذیرد. حال خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل.

شایسته است که بدانید همکاران ما تا بحال تلاش بی‌وقفه‌ای نموده‌اند تا با قرار دادن فضایی به مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، شرط انصاف و بی‌طرفی را رعایت نمایند ولی ایشان به هر دلیل از این پیشنهاد مطلوب نمایندگان افکار عمومی استقبال نکردند. چرایش را ما هم نمی‌دانیم.

به امید روزی که دیگر شاهد گل به خودی مسئولان شاهرودی نباشیم.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی