در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در گاه رسمی گروه خبری خورشید

تحریریه گروه خبری خورشید شاهرود

در یک صبح دل انگیز بهاری به دیدار آقای شوکت نیا ریاست محترم اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهر رفتم. فردی بسیار خوشرو با ته لهجه دامغانی که با حوصله زیاد به سوالات من جواب میداد.شروع گفتگوی ما از اختیارات اداره ایشان شروع شد.آقای شوکت نیا تمامی حریم شهرها؛ مراتع؛ جنگلها ؛ و تقریبا هر چیزی که به اصطلاح ظاهرا بی صاحب است را جزء اراضی ملی؛ و وظیفه صیانت از آن را متوجه اداره خودشان ذکر کردند.البته ایشان اضافه کردند که صیانت از حریم شهرها اخیرا از سازمان زمین شهری به اداره منابع طبیعی واگذار شده است. آقای شوکت نیا از برخورد فوری با متخلفین به محض رویت تخلف و تخریب موانع ایجاد شده توسط آنها گفتند. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود؛با عنوان کردن این مطلب که تصرفاتی که بخصوص در حریم شهرها و مسیر رودخانه ها در سالهای گذشته صورت گرفته است؛ به دلیل تعدد مراجع متولی امر و همچنین دور زدن قانون توسط متخلفین بوده است؛ تجمیع امور در دست یک سازمان و اقدامات انقلابی توسط مراجع قضایی و امنیتی را به عنوان راه حل این معضل ذکر کردند. آقای شوکت نیا با نام بردن از یکی از زمین خواران به نام شهر از تهدید فیزیکی از سوی شخص یادشده به منظور ایجاد ارعاب گفتند و با لبخندی یک تلنگر نظام را جهت سرکوب کردن این «لات بازیها» کافی دانستند.

اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مسئولیت واگذاری زمین به کار آفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد شغل و سرمایه افزوده را نیز به عهده دارد.از آقای شوکت نیا پرسیدم: چه راهکاری دارید که کار آفرینان چوب دغل کاری زمین خواران را نخورند و برای واگذاری زمین دچار بروکراسی پیچیده اداری نشوند؟ آقای رئیس که قریب بیس و پنج سال از عمر حرفه ای خود را در اداره جهاد و منابع طبیعی در شهرهای دامغان شاهرود و سمنان و در پستهای مدیریتی گذرانده بود سالهای مسئولیت خود را شاهد بر همکاری بسیار گسترده اش با سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست و با ذکر این مطلب که اهمال در واگذاری زمین به سرمایه گذاران و کارآفرینان در شهرستانهای شاهرود و دامغان خیانت محسوب می شود؛آمادگی خود و اداره اش را برای همکاری با این عزیزان اعلام کرد. آقای شوکت نیا با اعلام نظارت مستمر بر اراضی واگذار شده؛ از بازپس گیری برخی از آنها که متقاضی به تعهداتش در اجرای طرح عمل نکرده است؛ خبر داد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی